Job 5 van 6


Report this listing

Solliciteren



Customs Administrator


Functie




- Je ondersteunt de Customs Specialist bij de dagelijkse activiteiten van de douaneafdeling. Deze functie wordt uitgeoefend vanuit ons hoofdkantoor in Ardooie of ons distributiecentrum in Moeskroen, waarbij we samen de afdeling kiezen die het beste bij je past.
- Als primair aanspreekpunt beantwoord je operationele vragen met betrekking tot uitvoeraangiftes, verzendingen van goederen door collega's van andere afdelingen (sales, procurement, R&D, ...), evenals vragen van douanevertegenwoordigers of de douane zelf.
- In samenwerking met de invoerafdeling stel je de benodigde invoeraangiftes op voor inkomende zendingen van afgewerkte producten en ondersteun je bij het opstellen van dossiers. Je controleert nauwlettend de juistheid van de gegevens die via douaneaangiftes aan de douane worden verstrekt, inclusief een gedegen audit van de aangiftes van externe douanevertegenwoordigers.
- Je bent verantwoordelijk voor de opvolging van uitvoerbevestigingen en inkomende facturen van douanevertegenwoordigers voor hun diensten. Alsook bereid je periodiek de afrekening voor van passieve veredeling, waarbij je de export- en importafdelingen ondersteunt bij het verzamelen en verwerken van de onderliggende douaneaangiftes.
- Je assisteert bij het bepalen van de juiste goederencodes, oorsprong en preferentiële oorsprongsstatus van onze producten, zowel manueel als met behulp van systemen.
- Samen met de Customs Specialist waarborg je de naleving van bestaande AEO-processen en ontwikkel je in overleg met collega's nieuwe processen waar nodig. Na het opstellen van deze processen zorg je voor de implementatie ervan in de praktijk.
- Je neemt initiatief om oplossingen te vinden die de operationele efficiëntie van de douaneafdeling vergroten.






Jouw profiel


- Je beschikt bij voorkeur over een eerste relevante werkervaring in de douanewereld. Kennis van internationaal transport (logistiek - magazijn - weg / zee / lucht transport) en douane in al zijn facetten, alsook douanesoftware is een plus.
- Je bent communicatief, assertief, een organisatorisch talent en resultaatsgericht.
- Je bent cijfermatig aangelegd en werkt punctueel met oog voor detail.
- Je kan zowel zelfstandig, als in team werken.
- Je bent vertrouwd met Microsoft Office en hebt een eerste ervaring met een ERP-pakket (bij voorkeur SAP).
- Je hebt een vlotte kennis Nederlands, Engels en Frans (minstens niveau B1).

Aanbod


- Een job in een stabiel, groeiend, winstgevend en internationaal familiebedrijf. Een meer dan aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, 13e maand, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot fietslease en flexibele verloning, … Werken in een innovatief bedrijf dat continu investeert in nieuwe producten, installaties én het belangrijkste: mensen! Een filevrije werkplek in Ardooie of Moeskroen. Een flexibel uurrooster in functie van een goeie work life balans! Vrij in te plannen verlof. Deels thuiswerk mogelijk. Ruimte voor eigen initiatief. De kans om bij te leren en te groeien door interne en externe opleidingen. Een eigentijdse werkomgeving en kantoren. Leuke bedrijfsevents. Last but not least: fantastische passioenele collega’s die er elke dag voor gaan!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht